Du ser en gammel version af denne side. Se den nuværende version.

Sammenlign med nuværende Vis sidehistorik

« Forrige Version 28 Næste »

Turen 15-05-2012 til 17-05-2012 til racerbanen Silverstone 2012 med Netic, hvor vi kørte Corporate - The Silverstone Challenge

Turen

Tirsdag

Onsdag tog vi afsted mod Buckingham hvor vi havde hotel, vi tog fra Aalborg ca 16:15 og blev selvfølgelig fanget i Kastrup da der var tåge over Hethrow, hvilken formindskede kapaciteten, men afsted kom vi da med en forsinkelse.

Derefter skulle vi så finde bussen til Buckinham, og efter lidt telefoneren frem og tilbage kom vores driver, og fik at vide, at vi skulle være på Hotellet kl 21:30 for at få fat - så han racede virkelig afsted for at få os placeret til tiden, - hvilket dog ikke lykkedes. Dog havde Steen talt med hotellet på vejen, så der var en 3 retters menu parat til os (smil) Efter maden var det check ind og for mit vedkommende godnat, mens nogle af de andre forsatte i baren

Onsdag

Onsdag var store racedag, og kl 08:00 stod vi på Silverstone, hvor vi blev kørt til det fashionable British Racing Drivers Club (BRDC), hvor eller kun medlemmer, F1 kørere og deltagere på Coorperate Driving får adgang, så man følte sig rimeligt priviligeret. Der var fornem morgenmad og resturant betjening med typisk engelsk morgenmad. 

Derefter fik vi udleveret køredragter og hjelmhuer, hvoefter der var en pæn peptalk om driving og fairplay. Vi blev del op i hold af 12 personer, hver med en Teamleader, som typisk var en kendt (engelsk) racedriver, vi kendte dog ikke nogle af dem.

Derefter var der lidt info fra Teamleaderen, omkring at man skulle være parat hele tiden, så der ikke gik tid spildt med at finde eller lede efter nogen =  tabt køretid.

Programmet så sådan ud:

1

Audi Challenge

 

Jeg kørte først Audi TTRS, derefter Audi R8 V10

Begge fine, fine gadebiler, og R8 er virkelig nice og let at holde on track - dette var så også første challenge, så det gik nok en smule forsigtigt.

I disse biler var der ikke bremsepedaler til instruktøren, så de var modige nemmesker (smil)

2

Auto Test

 

En slags gokart kørsel i en Caterham 7 på en keglebane. Ren drengerøvs legetøj med en let bil, hvor ALLE kan lave udskridninger og doughnuts; den ville jeg godt have ræset mere i.

3

Ferrari Challenge

 

Jeg kørte først Mégane Renaultsport 250, derefter Ferrari 360 F1™ Modena kørsel.

Forskellen her er enorm, Meganen skal der arbejdes med og den er med manuelt gear, men det giver en masse feedback fra bilen hele tiden.

Ferrarien er "bare" for back to basis, med en sindsyg hård bremse uden bremseforstærker, så der skal der trykkes til; dens gearskifte er heller ikke noget under, og gear-paddles følger ikke rattet rundt; - men alligevel er den sgu facinerede at køre. Heldigvis havde instruktøren også en bremsepedal, ellers have jeg helt sikkert placeret den i barrieren...

4

Frokost

  
5

Formula Silverstone Single-Seaters

 

Formel Ford, kaldet "Single Seater" - hvor man kører 12 på Stowe banen på en gang.

Dette var nok det sjoveste og bedste for at lære at køre med den rigtige teknik, jeg kunne forestille mig det var et "Formel 1 feel", da man sidder klemt i et lille cockpit lige over jorden, nærmest liggende og bare ræser derud af, mens man skal holde øje med spejlene.

6

Nissan Challenge

 

Jeg kørte først i Nissan GT-R, dertefter i Nissan 370Z.

Nissan GT-R er en fantastisk muskelbil med masser af power og elektronik, og da den er ret tung ligger den godt på vejen; dette var manges favoritbil og da vi nåede hertil, var teknikken mere ombord en da vi kørte i Audierne.

370Z var også en lynhurtig bil som jeg syntes godt om, dog havde jeg den lige i græsset engang ud af et sving, men som Steen sagde " Man skal jo også have det sjovt !!"

7

Rally i en Fiesta ST og Range Rover Defender 4x4

 

Dette var en blandet fornøjelse, specielt fordi jeg bestemt ikke kunne forenes med instruktørens kommanderen, det forvirrede mere end det gavnede; og at det igen var manuel gear "til den forkerte side" gjorde intet bedre; - jeg havde store problemer med håndbremse svingene, det var sgu lidt surt. Tiden her blev af samme grund også pænt dårlig, så dårlig at vores teamleader pyntede på den med 20 sekunder - LOL - om det var for min eller konkurrencens skyld ved jeg ikke, jeg syntes egentlig det var unødvendigt...

8

Overrækning af priser og Winning Team præmie

(rød stjerne) Af topfart nåede jeg ca. 208 km/t hen af langsiden på "The Grand Prix Circuit", og en topfart på 145 km/t på Stowe banen i Single Seater bilen. (rød stjerne)

Efter en fantastisk dag med fantastiske oplevelser kørte vi tilbage til hotellet for at tage et hurtigt bad inden vi skulle ud at spise på dffff. Da vi kom tilbage, var alle vores dørkort spærret, og vi måtte alle ned forbi receptionen for at få dem omkodet. Så var det tid til et hurtigt bad og ringe hjem for lige at fortælle om dagen og høre om alle havde det godt (tommel op)

Kl. ca 19:15 kørte vi mod kroen hvor vi skulle spise, desværre kunne chaufføren ikke finde vej, så vi var der først efter 1 time, 1/2 time forsinket. På kroen fik vi først en gang Champagne, derfter en god 3 retters menu med en masse god vin. Derefter en taxa tilbage til hotellet, dette tog 20 minutter af hurtigste vej, de andre gik i baren, men jeg gik i seng.

Torsdag


Bilerne

Audi Challenge

Audi TTRS

Audi R8 V10
  • Engine: 2.5 2480cc TFSI Quattro
  • Power: 340bhp
  • 0-62mph: 4.6 seconds
  • Top Speed: 155mph
  • Transmission: Six speed Manual
  • Engine: 5200cc FSI Quattro V10
  • Power: 525bhp
  • 0-62mph: 3.9 seconds
  • Top Speed: 197 mph
  • Transmission: Six speed R Tronic


Ferrari Challenge

Mégane Renaultsport 250

Ferrari 360 F1™ Modena
  • Engine: 2000cc
  • Power: 222bhp
  • 0-62mph: 6.5 seconds
  • Top Speed: 150mph
  • Transmission: 5 speed manual
  • Engine: 3586cc V8
  • Power: 400bhp
  • 0-60mph: 4.3 seconds
  • Top Speed: 186 mph
  • Six speed F1™ paddle shift


Formula Silverstone Single-Seaters

Formula Silverstone Single-Seater

  • Engine: 1800cc
  • Power: 165bhp
  • 0–60mph: 5 seconds

 

Nissan Challenge

Nissan GT-RNissan 370Z
  • Engine: 3800cc V6 Twin Turbo
  • Power: 485bhp
  • 0-62mph: 3.5 seconds
  • Top Speed: 193mph
  • Transmission: 6 speed paddle shift
  • Engine: 3700cc V6
  • Power: 331bhp
  • 0-62mph: 5.3 seconds
  • Top Speed: 155mph
  • Transmission: 7 speed paddle shift

 


Banerne

The Grand Prix Circuit

Fejl ved rendering af macro 'viewpdf'

com.atlassian.confluence.macro.MacroExecutionException: com.atlassian.confluence.macro.MacroExecutionException: The viewfile macro is unable to locate the attachment "The Grand Prix Circuit.pdf" on this page

The Stowe Circuit

Fejl ved rendering af macro 'viewpdf'

com.atlassian.confluence.macro.MacroExecutionException: com.atlassian.confluence.macro.MacroExecutionException: The viewfile macro is unable to locate the attachment "The Stowe Circuit.pdf" on this page


  • Ingen etiketter