Her boede vi

Udsigten fra lejligheden:

Fredag 28-07-2023

Vækkeuret ringede kl 05:00 og vi forlod Klarup med pakket bil kl. 05:45

Aftenen før havde vi leveret Jake op til Stefan, sammen med UP'pen.

Hamburg nåede vi kl. 09:25 og vi spiste morgenmad på Bispingen kl. ca. 10:10 - det er jo en hel tradition.

Vi ankom til Ibis i Wurtzburg kl. 14:30 og det var i alt for god tid, da vi først kunne checke ind kl. 17:00

Så vi kørte ud for at lede efter en McDomald med et toilet.

Efter vi havde checked in på vores 2 værelser på Ibis skulle vi finde noget at spise, vi fandt frem til Waldhaus, en spændende resturant inde i en skov (faktisk troede vi at vi var kørt forkert).

Men maden var fantastisk og stedet virkede rigtigt lokalt tysk slightly smiling face

Lørdag 29-07-2023

Vi kørte afsted kl. 08:30 fra Ibis og det pisregnede totalt, kort tid efter starten mod Stugartt (som vi havde kodet i GPS'en for at undgå at komme ind Østrig) så vi 2 uheld, begge sandsyndligvis pga. høj hastighed og auqa-planing - den ene bil havde spillet ping-pong mellem banderne...

Et sted på vejen syntes vores Audi, at alle Assistent systemer skulle stoppe med at virke, endnu et ting til Fejl / Info på A6 - desværre betød dette at resten af turen frem og tilbage var uden afstandardadvarselv, pre-sense, og adaptiv fartpilot o0g fartpilot etc...

Kl. ca. 12:15 fandt vi en McDonald igen og fik tanket maven op.

Derefter blev Zurich kodet ind, og vi kørte mod Skt. Gotthard, hvor vi ramte en gigantisk kø. Google Maps anbefalede en anden vej, og vi endte på 2'eren (istedet for A2 Motorvej) og kom over bjerget istedet for tunellen ved Skt. Gotthard, det var faktisk lidt helt i uheld.

Vi ramte Como kl. ca. 17:40 og kom af en meget snoet bjergvej op til La Cava i Pognana Lario, hvor vi var kl. 18 og fik checked ind, fik at vide vi var opgradet og fandt ned til lejligheden nummer 15 på en bjergskråning.

Informationen havde fortalt der var en lille købmand oppe af vejen, så Normann og Anette handlede lige ind derefter.

Kl. ca. 20:30 spiste vi mad på La Cava's restarant.

Søndag 30-07-2023

Var ren slappe af dag, dagen starte med at købe frisk brød m.v. Det var 117 trin op, amt hele rampen op til bjergvejen.

Derefter slappede vi egentlig bare af ved poolen og poolområdet, der så lå 151 trin + en sti længere ned - under lejligheden.

Ca 20:30 spiste vi igen mad på La Cava's restarant.

Og så undersøgte vi jo lige hvor George Clooneys hus var :-) Lige overfor os. https://www.explorelakecomo.com/go/villa-oleandra

Mandag 31-07-2023

Anette og Normann ville se Bellagio, det var endnu en køretur på ca. 16 km op af søen, men da vi kom til Bellagio var der virkelig overfyldt med turister og biler, og efter at have cirklet rundt i ca. 1/2 time efter en p-plads sammen med en masse tyskere, Hollændere osv osv - opgav vi simpelthen.

Så vi kørte til Como - det var så ca 30 km af bjergvejen inden vi nåede dertil. I Como fandt vi en dagligvare butik og fik storhandlet til det meste af ugen.

Resten af dagen var i lejligheden og ved poolen.

Tirsdag 01-08-223

Dagen startede med at købe frisk brød m.v.

Derefter slappede vi egentlig bare af ved poolen og poolområdet og fik en drink dernede, Toke bestilte en Pina Colada, den avr dælme tynd og ringe....

Der blev læst bøger og hørt muzak.

Om aftenen lavede vi Spagetti Bolognese og mozerella salat.

Onsdag 02-08-2023

Dagen startede med at købe frisk brød m.v.

Tog vi til Como for at shoppe og se byen, - og se om vi kunne komme på en bådtur.

Med køen til biletter til bådtur var vanvittig lange, så det opgav vi simplethen og valgte at se byen istedet.

Vi fandt en Snipes butik og Toke fik shoppet 2 shirts og en trøje.

Vi spiste sen frokost på Krudo og kørte hjem.

Om aftenen lavede vi fyldt pasta med skinke og mozerella salat.

Torsdag 03-08-2023

Dagen startede med at købe frisk brød m.v.

Vi tog afsted fra La Cava kl. 11:10 ca mod Como San Giovani togstationen.

Tog med toget 12:10 mod Milano hvor vi ankom 12:50

Derefter gik vi mod centrum, og blev overrasket over at der var et pænt stykke derind, men vejret var dejligt varmt.

Inde i centrum så vi en masse fancy butikkker og var da også inde nogle steder - men i forhold til Danmark var der intet billigere.

Vi fik en stor, stort frokost på ....

Og så flere butikker inden vi gik tilbage - godt udmattede til togstationen, her måtte vi vente 40 minutter på et regionaltog.

Kl. 17:43 kørte vi mod Como og vi var tilbage i La Cava kl. 19

Vi spiste aftensmad hjemme i lejligheden, det var paneret kylling med pasta og mozerella salat.

Fredag 04-08-2023

Anette og Normann gik mod en lokal seværdighed, en kirke og Normann ville have højdemeter på.

Det blev en gåtur på ca. 6 km ialt med en del højdemeter.

Vejret hele dagen var gråvejr, og vi forsøgte en tur i poolen og få lidt solskin, men frys simpelthen og tog tilbage i lejligheden ret hurtigt.

Aftensmaden var bøffer med fyldt pasta og mozerella salat

Lørdag 05-08-2023

Vi kørte kl. 04:38 - da vi alligevel ikke kunne sove. Turen hjem var også Stuttgart - Zurich - Wurtzburg - Klarup

Vi spiste morgenmad ca. 133 km før Wurtzburg på McDonald.

Ved Fulda var en mindre kø og ved Kassel røg vi i en kø på mere end 1 time, da vi kom igennem den passerede vi en total udbrændt lastbil hænger.

Vi stoppede kort ved Otto Duborg for at tisse og få en shake på McDonald, samt krydse grænsen ved Padborg istedet for motorvejen, da der var øget grænsekontrol i Danmark, og vi havde hørt om 1 times kø - der var dog ingen i Padborg.

Vi var hjemme kl. 22:05

Ialt kørte vi 3339 km på turen. Og fik gået og kørt en masse højdemeter.