Blog

Da Linda og Svend Aage (sviger-mekanikken) fik nye bil igår - overtog vi den gamle Panda, som i 2004 bliv købt af min mor, Vita; - overgik til Linda og Svend Aage i 2014 - og nu til os.

Toke W.P. Nielsen og jeg hentede den idag - og det var ikke rengøring som Hr. Wammen gik mest op i - så den fik en rengøring til mine fingre var døde af kulde...

Den har p.t. gået 141.000 km..

Seneste måling...

Normann


 

30-01-2018
Vægt85,6 Kg82,50 Kg84,4 Kg
Fedtprocent21,7 %19.10 %17,10 %
Hvilestofskifte1948 Kcal1926 Kcal2007 Kcal
Metabolsk alder42 år34 år32 år
Vandprocent55 %56.90 %58,2 %
Abdominal fedt8,5 %8 %7,9 %
Knoglemasse3,3 Kg3,3 Kg3,4 Kg
Muskelmasse63,7 Kg63,4 Kg66,1 Kg
30 Seconds To Mars

Efter af have faldet over denne koncert i December på Deluxe Music helt tilfældigt......:

Er jeg helt vild med dem ..

https://www.thefactsite.com/2011/02/thirty-facts-about-30-seconds-to-mars.html


Der er allerede bestilt biletter til 21-04-2018 hvor de spiller i TAP 1, CPH - Så Anette og jeg tager på hyggetur til Djævleøen

On the 16-01-2018 I passed the "Confluence Administrator" exam (smile) And became "Certified Confluence Administratror"

https://www.atlassian.com/university/certification/certifications/exam-acp-200


On the 19-12-2017 I passed the "JIRA Administrator" exam (smile) And became "Certified Jira Administratror"

https://www.atlassian.com/university/certification/certifications/exam-acp-100

Vi var idag i Loop og blive "målt":

 

Anette


 

 

Vægt71,6 Kg70,30 Kg
Fedtprocent28,9 %26.10 %
Hvilestofskifte1506 Kcal1524 Kcal
Metabolsk alder34 år29 år
Vandprocent52,6 %54.60 %
Abdominal fedt4,03.50
Knoglemasse2,6 Kg2,6 Kg
Muskelmasse48,3 Kg49,3 Kg

Normann


 

Vægt85,6 Kg82,50 Kg
Fedtprocent21,7 %19.10 %
Hvilestofskifte1948 Kcal1926 Kcal
Metabolsk alder42 år34 år
Vandprocent55 %56.90 %
Abdominal fedt8,58
Knoglemasse3,3 Kg3,3 Kg
Muskelmasse63,7 Kg63,4 Kg
Ny Audi

Igår fik vi en (næsten) ny Audi A6 til erstatning for den gamle Audi A4. Den nye er også en firmabil og rigtig, rigtig nice. I forhold til den gamle A4 er det lidt af en sløvert, men nu hvor Toke har fået kørekort er det egentlig meget passende at ligge kørestilen en smule mere til "morfar" siden - den var blevet ret extrem i A4'eren, der jo nærmest klæber til vene med sit lave tyngdepunkt, 238 heste og ikke mindst 4 hjulstræk. Den kan virkelig tage sving og rundkørsler...

Den nye er selvfølgelig også en generation (dvs. et facelift) nyere i alle dele - ikke mindst instrumentbræt og MMI.


Og ja.... "Powered By Audi Aalborg" logoet er forblevet derpå med fuldt overlæg


       


Loop Måling Juli 2017

Vi var idag i Loop og blive "målt":

 

Anette

Vægt71,6 Kg
Fedtprocent28,9 %
Hvilestofskifte1506 Kcal
Metabolsk alder34 år
Vandprocent52,6 %
Abdominal fedt4,0
Knoglemasse2,6 Kg
Muskelmasse48,3 Kg

Normann

Vægt85,6 Kg
Fedtprocent21,7 %
Hvilestofskifte1948 Kcal
Metabolsk alder42 år
Vandprocent55 %
Abdominal fedt8,5
Knoglemasse3,3 Kg
Muskelmasse63,7 Kg

Som reference kan man læse Høreskade :-(

Høreskade blev det nu ikke direkte til, men klart en observans på at jeg faktisk har Tinitus og at det af og til ringer og suser mere eller mindre for ørerne.

Tinnitus er den lægelige betegnelse for øresusen. Den tinnitusramte beskriver, at der er en lyd inde i øret, selvom der ikke kommer nogen lyd ind i øret udefra. Den lyd, der høres kan være meget varierende fra person til person. Typisk høres en brusen eller en hyletone. Det er en ganske hypppig tilstand - cirka 16 procent af alle voksne har konstant tinnitus og en langt større del har tinnitus af og til.

Af den gruppe, der har konstant eller næsten konstant tinnitus, har omkring 6 procent så kraftig tinnitus, at lyden er et markant og stort problem, der går ud over livskvaliteten.

 

En del mc ture på Kilo SVinet det sidste forår har også været i fokus, efter 1-1/2 times blandet kørsel har ørerne været belastet i varierende grad og specielt efter én tur var det galt og alt bassen fra vores subwoofer var bare ulidelig hele den aften.

Der er selvfølgelig også langtidsvirkninger at tænke på - og det faktum at jeg desværre bemærker ringen for ørerne/hyletone i hovedet meget, meget mere end før September 2016.

Skumgummi og Alpine ørerpropper har løst en del af problemet, men på de ovennævnte ture har det været svært at afgøre hvad skaber problemet?

 

Dyb lavfrekevent lyd - og/eller - vindstøj?

 

Sagen er ikke afgjort - og det kan jo være en kombi, men at sætte DB Killers i har jeg en fornemmelse af gør problemet mindre, men der er nok for mange korte ture til at teste tingene en efter en. Men så tager vi jo den fede lyd ud af Yoshimura udstødningerne.

Men for at gøre livet som mc'er bedst muligt i den korte danske sæson (specielt når man ikke gider køre i regnvejr) er der lavet et par tiltag:

 

Bose QuietControl 30 wireless headphones 

Der er investeret i et sådan sæt (efter at have grublet lidt over den hampre pris), og jeg syntes egentlig de er supergode - de kan virkelig nedsætte støj seriøst, har en smart halskrave til at holde styr på dem og er forbundet til ens iPhone. Dvs. man kan både styre graden af noise-control, powersettings og selvfølgelig høre musik (det gør jeg dog ikke på MC) eller evt GPS instruktioner. De sidder også udemærket under en hjelm, dog kræver de næsten en klaphjelm, da en normalt hjelm er svært at tage af uden at skade dem i længden vil jeg tro (jeg er begyndt at tage dem ud inden jeg tager selve hjelmen af), de 2 ledningers fæste på "kraven" kan være  et svagt punkt over tid hvis man kommer til at hive i ledningerne.

Eneste lille "men" ved dem er at de ikke sidder særligt fast i ørerne, dvs at uden hjelm tror jeg ikke de kan bruges alene (der er en lille in-ear flap til at holde dem, men ved løb etc tror jeg ikke det er nok), men hjelmen holder dem pænt på plads.

 

SHOEI Neotec hjelm

En sådan er der også investeret i af flere grunde, blandt andet at den har fået rigtigt gode reviews omkring vindstøj, samt min gamle Shark hjelm var mindst 12 år gammel og havde været i 2 styrt - og sikkert på jorden et par gange..

Visir dug var også en komstant problem i den, både visir og briller - den har også meget mørkt visir, og det er jo fedt - bare ikke om aftenen....

Så det blev en Shoei Neotec i sort - den har både dug systemet Pinlock og indbyggede solbriller - og klapsystemet er rigtigt godt når man skal have den af og på med Bose headsettet i.

 

Forsat fra Projekt målinger

ELK er velkørende (3 noder) - men rent teknisk og featuremæssigt er Kibana, langt, langt fra Splunks muligheder. Jeg vil dog se lidt på Kibi og Grafana så snart de er ES 5.1 Klare.

Seneste sjove ting er Loading Musicbrainz in Elasticsearch

Jeg er også faldet over DataDog og Logmatic.io der ser spændende ud.

Høreskade :-(

Æv, æv, en lille træls og underlig historie..

Forleden, den 30-08-2016 hentede jeg en ny mc og kørte den hjem fra Ulsted ved Randers (sådan ca). Turen var på lige +100 km faktisk kun på landevej og motorcyklen, en Suzuki SV1000s er udstyret med Yoshimura potter hvor DB killeren er pillet ud, så den larmer godt.

Turen gik egentlig fint med samme udstyr som normalt (samme hjem jeg har brugt i 4-5 år), men da jeg kom hjem var mit hoved helt baldret og alt hylede og jeg virkede meget ukoncentret ifgl. Anette.

2 dage efter havde jeg stadig hylen for ørerne og kørte en tur med ørepropper

6 dage efter havde jeg stadig hylen for ørerneog fik sat nye dæk på motorcyklen, og måtte simpelthen sætte DB killers i for at dæmpe bas-lyden fra udstødningen, det var ubehageligt; især under motorbremsning hvor den buldrede mest.

I forbindelse med dækskiftet hos Special MC købte jeg også et sæt MC ørerpropper.

Her 11 dage efter jeg har stadig en væsentlig hylen for ørerne og kører med ørepropper hver gang; - jeg kan kun håbe det forsvinder over tid, men worst case er det simpelt hen en permanent skade der opstod på "sølle" hundrede kilometer ...

 

Lidt fra facebook - en konklusion jeg iøvrigt er ganske enig i (skaden er bare sket):

 

Det er formodentlig vindstøj i hjelmen der er dit egentlige problem, og hvorfor er det så pludselig et større problem nu, end det har været tidligere? Sandsynligvis pga den anderledes aerodynamik på din nye cykel. Kåben giver ikke meget læ. Afhængig af din højde og højden på kåbeglasset, kan der genereres ret forskellig turbulens på forskellige cykler.

Ny motorcykel igen

Jeps, den tidligere på Ny motorcykel var ikke helt god nok, så der kom en ny i hus forleden:

 

Ny motorcykel

En hel nyhed er det ikke, den er faktisk fra 10-06-2016 - men der kom en ny (gammel) mc i hus igen:

Suzuki SV650s fra 2001 (Først indreg. 2003). Købt for 30.000 hos en flink gut i Randers...

Efterfølgende har der været en kaskade af MC køb på Netic, af d.d - Lasse en fin VFR og Karsten en Yamaha Tracer:

Men Sony - vi har investeret i en Sony SRS-X77 til køkkenet - egentlig er den slet, slet ikke nødvendig ..

 

Og alligevel, lyden fra sådan en fætter - lidt tættere på en det store system, giver lidt oldschool feel ala en gammel transistor...

 

Det er ikke nemt: Pris, features, app features....

Men nu skulle der gerne være en i hus - jeg fik prøvet Onkyo TX-NR747 (kostede 170 at sende tilbage (sad) ) - jeg fik dog aldrig prøvet Pioneer VSX-1130-K og Yamaha AX-850 ... generelt er det ikke nemt (I Aalborg anyway) at se eller høre produktet.

Så det blev en Sony - se anmeldelsen af Sony STR-DN1060

Update 29-12-2015 - Der røg lige en http://www.sony.com/electronics/wireless-speakers/srs-x77 i kurven, så må jeg prøve noget multiroom.