sten
Lige et sjov sammenligning over de biler vi faktisk har haft i ejer/firmabil-skab
1992 -1995 - Mazda 323 Super Special
Sådan sår den ikke helt ud - der har en rød staffering/skrift på begge sider med noget "Super Special" agtigt i en slynget skrifttype | ||||
Model | 4 Dørs Sedan (5th Generation) | Udstyrsmodel | Ja (Servo og centrallås) | |
Årgang | 1995 | Brændstofstank kapacitet | ||
Motorvolumen | 1.5 Liter | Samlingsland | ||
Hestekræfter / Max moment | 75 / 115 | Total længde | ||
Brændstof | Benzin | Total bredde | ||
Gearkasse | 5 Gear manuel | Total højde | ||
Karrosseri-type | Sedan | Frihøjde | ||
Farve | Hvid | Akselafstand | ||
Bagage-volume, min. | Sporvidde for | |||
Bagage volume | 431 Liter | Sporvidde bag | ||
Topfart | 160 km/h | Køreklar vægt (egenvægt) |
1995 - 1998 - Mitsubushi Colt 1.6 GLXi
1998 - 1999 - Honda Accord 1.8i
Model | Sedan | Udstyrsmodel | Ingen | |
Årgang | 1998 | Brændstofstank kapacitet | 65 Liter | |
Motorvolumen | 1.8 (1850 cc) Liter | Samlingsland | Storbritannien | |
Hestekræfter / Max moment | 115 Hk (5500 rpm) / 158 Nm (4200 rpm) | Total længde | 4685 mm | |
Brændstof | Benzin | Total bredde | 1720 mm | |
Gearkasse | 5 Gear manuel | Total højde | 1380 mm | |
Karrosseri-type | Sedan | Frihøjde | ||
Farve | Sort/Lilla metallic | Akselafstand | 2720 mm | |
Bagage-volume, min. | 405 Liter | Sporvidde for | 1475 mm | |
Bagage volume, max | Sporvidde bag | 1480 mm | ||
Topfart | 195 km/h | Køreklar vægt (egenvægt) | 1825 kg |
1999 - 2004 - Citroen Xantia 2.0i 16v
Model | 5-dørs Hatchback | Udstyrsmodel | ||
Årgang | 1995 | Nypris | 224.000 | |
Brændstofstank kapacitet | ||||
Motorvolumen | 2.0 (1998 cc) Liter XU10 J4R (RFV) | Samlingsland | ||
Hestekræfter / Max moment | 132 hk (5750 rpm) / 180 Nm (2750 rpm) | Total længde | 4440 mm | |
Brændstof | Benzin | Total bredde | 1755 mm | |
Gearkasse | 5 Gear manuel | Total højde | 1380 mm | |
Karrosseri-type | Hatchback | Frihøjde | ||
Farve | Hvid | Akselafstand | ||
Bagage-volume, min. | Sporvidde for | |||
Bagage volume | Sporvidde bag | |||
Topfart | 203 km/t | Køreklar vægt (egenvægt) | 1250 kg |
2004 - 2012 - Mitsubushi Lancer SW 1.6
Model | SW | Udstyrsmodel | Ingen | |
Årgang | 2004 | Nypris | 226.000 kr | |
Brændstofstank kapacitet | 50 Liter | |||
Motorvolumen | Samlingsland | |||
Hestekræfter / Max moment | 98 HK / 150 Nm (4000 rpm) | Total længde | 4485 mm/ | |
Brændstof | Benzin | Total bredde | 1695 mm | |
Gearkasse | 5 Gear manuel | Total højde | 1480 mm | |
Karrosseri-type | Stationcar (Station wagon) | Frihøjde | ||
Farve | Sort | Akselafstand | 2600 mm | |
Bagage-volume, min. | Sporvidde for | |||
Bagage volume | 344 Liter | Sporvidde bag | ||
Topfart | 181 km/h | Køreklar vægt (egenvægt) | 1399 kg |
2012 - 2015 - Ford Mondeo 2.0 TDCi DPF Titanium
Model | Ford Mondeo Mk4.5 | Udstyrsmodel | Titanium | |
Årgang | 2012 | Nypris | 512.000 kr (Vejledende) | |
Ekstra udstyr | Pioneer Navigation | Rustbeskyttet karrosseri type | Galvaniseret | |
Årgang | 2012 | Brændstofstank kapacitet | 70 liter | |
Motorvolumen | 2,0 liter - 4 cyl. | Samlingsland | Genk, Belgien | |
Hestekræfter / Max moment | 163 / 340 | Total længde | 4.837 mm | |
Brændstof | Diesel | Total bredde | 1.886 mm | |
Gearkasse | Powershift (6 trins) | Total højde | 1.512 mm | |
Karrosseri-type | Stationcar | Frihøjde | 112 mm | |
Farve | Frozen White | Akselafstand | 2.850 mm | |
Bagage-volume, min. | 554 liter | Sporvidde for | 1.579 mm | |
Bagage volume bagsædet ned, til loft | 1.740 liter | Sporvidde bag | 1.595 mm | |
Topfart (testet på Tysk Autobahn ) | 220 km/t fuld læsset | Køreklar vægt (egenvægt) | 1.575 Kg |
Anmeldelser:
http://www.motorsiden.dk/Biltest/Ford%20Mondeo%20Stationcar%20test.htm
http://www.bilbasen.dk/nyheder/foerste-test-2011-ford-mondeo_ID28447.htm
Ford-designerne har finpudset deres Kinetic-design, og den velkørende familiecontainer S-Max viste allerede i foråret, hvad det går ud på. Men når man ser den nye model dybt i øjnene, er forskellen alligevel større mellem den originale og den faceliftede Mondeo i forhold til de tilsvarende S-Max modeller.
At en faceliftet bil skal have nye forlygter giver sig selv, men også motorklappen er ændret (for at yde bedre beskyttelse ved personpåkørsel), ligesom den forreste kofanger med den trapez-formede grill adskiller sig fra den nuværende models. Og medmindre du nøjes med standardmodellen Trend, følger der nye LED-kørelygter med i købet; ellers må du op med 3.000 kr. for dioderne.
Personlig er jeg glad for, at dele af midterkonsollen er udskiftet. Nu er plastikken omkring radioen ikke kun moderigtig matsort, kvaliteten er bedre, end jeg har set hos Ford i mange år. Der bliver igen spenderet. Alligevel kommer den nye Mondeo-årgang på gaden med minimale prisjusteringer på 700 kr. til små 3.000 kr.
Ny 200-hestes turbobenziner
To motorer fejrer premiere i den nye Mondeo, en 200-hestes diesel (kommer til marts) og en 240-hestes version af den 2-liters EcoBoost benziner. Ikke noget med start/stop-økofis; Ford ønsker bare at gøre opmærksom på, at udviklingen af benzinmotorerne ikke er gået i stå på grund af diesel mig her og der. Turbo og variabel ventilstyring er nøgleord for mere ydelse og mindre forbrug. Yderligere relevant er Powershift dobbeltkoblingsgearkassen, som min 240 hk EcoBoost testbil er standardudstyret med.
Den nye Mondeo triller yderst komfortabelt og er meget støjsvag på motorvejen. Over 240 km/t klares ubesværet og med en ro som på et plejehjem. På landevejen er der godt greb i de trækkende forhjul, og styretøjet er fortsat dejlig præcist med en rigtig god vægtning i rattet. Så køreegenskaberne er stadigvæk Mondeos paradedisciplin.
James Bond-teknik er her også: Nye sidespejle opdager biler i den blinde vinkel og vibrationer i rattet gør opmærksom på, hvis man forlader sit spor. Og en kaffekop viser, når tiden er inde til pause.
Bilekspressen stor-test af firmabiler. Ford Mondeo vinder over VW Passat, Peugeot 508 og Mazda 6.
http://autoaficionado.dk/test-ford-mondeo-2-0-ecoboost/
Andet
Forum link http://www.ford-mondeo.dk/phpBB3/viewforum.php?f=7
2015 - 2015 - FIAT 500 Vintage
Model | FIAT 500 Vintage | Udstyrsmodel | Vintage | |
Årgang | 2015 | Rustbeskyttet karrosseri type | ||
Nypris | 185.000 kr | Brændstofstank kapacitet | 30 liter | |
Motorvolumen | 0,9 TwinAir Turbo liter - 3 cyl. | Samlingsland | ||
Hestekræfter / Max moment | 80 / 145 | Total længde | 3546 mm | |
Brændstof | Benzin | Total bredde | 1227 mm | |
Gearkasse | 5 Trins manuelt | Total højde | 1488 mm | |
Karrosseri-type | Lille | Frihøjde | ||
Farve | Cappuchino | Akselafstand | 2300 mm | |
Bagage-volume, min. | 185 L | Sporvidde for | 1413 mm | |
Bagage volume bagsædet ned, til loft | 185 L | Sporvidde bag | 1407 mm | |
Topfart | 171 km/t | Køreklar vægt (egenvægt) | 930 Kg |
2015 - Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Model | A4 Avant (8K) | Udstyrsmodel | S-Line | |
Årgang | December 2010 | Nypris | Ca. 800.000 | |
Ekstra udstyr | Adaptive Cruise Control, Fjernlys Assistent, B&O Audio, Audi MMI med Media Harddisk Firhjulstræk "Quattro" (Torsen T-3 centre differential, Default 40:60) | Rustbeskyttet karrosseri type | Galvaniseret | |
Årgang | 2010 | Brændstofstank kapacitet | 64 Liter | |
Motorvolumen | 3,0 liter TDI - 6 cylinder. | Samlingsland | ||
Hestekræfter / Max moment | 237 / 500 | Total længde | 4703 mm | |
Brændstof | Diesel | Total bredde | 1826 mm | |
Gearkasse | 7 Gear Automatic, S tronic | Total højde | 1427 mm | |
Karrosseri-type | Stationcar | Frihøjde | ||
Farve | Sølvgrå | Akselafstand | 2808 mm | |
Bagage-volume, min. | Sporvidde for | 1564 mm | ||
Bagage volume | Sporvidde bag | 1551 mm | ||
Topfart | 250 Elektronisk begrænset | Køreklar vægt (egenvægt) | 1765 kg |
Anmeldelser:
Andet
Videoer