Versioner sammenlignet

Nøgle

• Linjen blev tilføjet.
  • Denne linje blev fjernet.
  • Formatering blev ændret.

Ferien gik fra 27-06-2008 til 08-07-2008

Fredag

Vi kørte hjemmefra kl 7:50 med en klar bil (der var pakket aftenen før med DVD skærme, GPS - Garmin Nüvi 660, lånt af Lars og Pia, Nintendo DS'er og hele svineriet) mod Gug for at samle Connie og Carsten op.

...

Da vi fandt vores "Etap" hotel kontrollerede vi lige bookingerne, hvorefter vi krydsede gaden til den lokale "resturant" hvor vi fik rigtige tyske "snitzler" med pommes og en stor øl. - ganske udemærket og mættende.

Toke gamer i bilen

etap motel

Driving Miss Daisy

Rigtig snitzel!

Alperne

Lige ankommet til Garda Village

Lørdag

...

Ved morgenmaden fandt vi ud af, at en anden havde booket sig på Carstens kort med 2 værelser, efter en del diskussion vi fik en voucher på 2 overnatninger, alternativet var at skulle igennem møllen med at klage og måskå få penge tilbage.

Til aftensmaden spiste vi på stedet, vi fik "rigtige italienske pizza'er", herefter kunne vi se bl.a. "Baby Disco" (hvor børnene kunne komme ned på midterscenen og danse til Italio Disco og Gardasangen) - her var Stoffer rigtigt i stødet (smil) og dansede løs, men på scenen ville han dog ikke :-/ Se film af det her - den kendte vi allerede lidt til fra Connie: Destra, sinistra, avanti, dietro, avanti, avanti, vanti, vanti (Højre, venstre, fremad, bagud, fremad, fremad, fremad, fremad)

Baby disco

Sovepladser

Morgenmad

Søndag

Søndag gik med at slappe af og ligge en del ved poolen, og Toke fik da også leget med sin ven Niklas, en lille scene udspillede sig da the "Life Guard" pludselig syntes at vores fine bandanaer ikke var korrekte nok til at være i poolen, selvom han havde set os mange mange gange dagen før og endda fortalt Toke og Niklas at de ikke måtte spille bold. Så måtte farmand lige op og markere sig, men ligefedt hjalp det "rules are rules" fik jeg at vide på gebrokkent engelsk, så vi måtte deles om de 3 badehætter Connie og Carsten havde med.

Vi sluttede dagen på terassen med lidt vin og øl, og lige pludseligt trak det op til storm, i løbet af 5-10 minutter slog vejret totalt om fra stille til stormlignende (noget man ikke ser i Danmark så hurtigt), lidt senere kom der masser af regn.

Mandag

...

Tog vi til Gardaland, en af de helt store forlystelsesparker i området, da vejret virkede lidt "gråt" i Sirmione efter nattens uvejr.

Efter maden var vi lige et smut ude at bade i søen inden det blev mørkt, det er en dejlig sø at bade i; desværre er den meget stenet på bunden de første 20-30 meter ud, så det er lidt at foretrække badesandaler til de små.

Gardaland ur

Delfinshow

Riddershow

Foran Atlantide

Ved indgangen til Gardaland

På vej hjem fra marked

Afslapning ved poolen

Og der blev badet en del - både i pool og Garda søen

Tirsdag:

Tirsdag

Tog vi på marked i Tog vi på marked i Desenzano, de mste af markedet bestod dog af ting til kvinder og gennerelt rigtigt meget tøj, vi fik dog et badehåndklæde med en delfin til Stoffer,Anette købte en pæn bluse of Connie et flot armbånd.

Barbeque på Garda Village resturanten

Onsdag

Carsten og Normann spillede tennis fra 11-12 - lige i middagsheden, det var ulideligt varmt, mens pigerne og ungerne tog et slag minigolf og derefter hoppede i poolen mens mændende kæmpede med at få kræfter igen, i skyggen med drikke og en bog.

...

Slutteligt endte vi som alle de andre aftener på terassen helt bombede inden vi gik i seng.

Markedsplads i Verona

Arenaen i Verona

Marked i Verona

Indgangen til det gamle Sirmione

Torsdag

...

Torsdag sov vi som sædvanelig længe - vi stod typisk op omkring kl. 9, mens Connie og Carsten stod op lidt tidligere (sådan var det hver dag) - utroligt så mørkt der kan være i et hus når der er skodder for.

Statue af Juliet fra Romeo + Julie. Det skulle bringe lykke at røre hendes bryst

Connie foran rekvisitter til opera i Arenaen

Udgravet del af Verona

Den gamle borg

Fredag:

Fredag

Carsten og Normann stod Carsten og Normann stod tidligt op for at køre ca. 130 km mod sydøst, mod Maranello - Home of Ferrari.

...

Efter turen tilbage fra Maranello skulle der lige handles ind i italmarkt, brød, bananer, skinke og så videre til morgenmad og til turen til Belgien.

Lørdag

Turen til Belgien gik fint, vi startede kl 08:20 fra Sirmione efter at have spist en god morgenmad. Pause efter San Gothard passet i Schweiz - 30 Euro for et årskort til motorvejen!! Flotte alper, masser af tuneller. Så ind i Frankrig og derefter Luxemborg - da havde Carsten kun ca. 9 km diesel tilbage. Så vi tankede og tog en pause på Shell.

Så ind i Belgien, vi var hos Flemming, Bonita, Majse, Vanilla og Thorbjørn ved Rossieres kl. ca. 19 - Der fik vi rigtig god mad (hjemmelavede burgere med det store tilbehør) og så det flotte og super-hyggelige hus.

Flemming og Bonita's hus set fra haven

BMW 530 møde

Den fælles dam

EU Bygning

Hydrogen/Benzin "Hydrogen7" BMW

Søndag

Stod sent vi sent op, morgenmad og gik så ud og så domænet, det lukkede område som Flemming og Bonita bor i, det består af ca 30 huse med fælles dam. pool, poolhus og petanguebane. Det var rigtigt flot og der var meget grønt i området.

Allersidst på aftenen rykkede vi ind og så det aller-allerførste afsnit af "De uheldige helte" (The Persuaders) med Toni Curtis og Roger Moore fra 1970 - ren retro (smil)

Poolhuset

Solplads ved poolhuset

Den kendte kommisions Bygning (EU)

Toke, Majse og Vanilla

Flemmings arbejdsplads i Bruxelles

La Grand Place i Bruxelles

Manneken Pis

Tintin udsmykning på husvæg

Mandag

...

Vi stod igen sent op, og efter morgenmad osv. kørte vi mod La Grand Place, et stor plads i centrum af Bruxelles, der er omkranset af store flotte gamle bygninger.

Om aftenen pakkede og klargjorde vi bilerne og gik til ro efter en kop god kaffe.

Tirsdag

...

Vi stod op kl 06:05 for at komme tidligt afsted - vi fik havregryn til morgenmad og så ud af døren kl. 7 mod Danmark, mens Flemming tog 3 dage til Strassbourg.

Dansk - Italiensk parlør: http://www.hanses-campingsider.dk/lande/parlor_it.htm

Lidt info om turen

...

Klarup, Danmark (88792) -> München, Tyskland -> Østrig -> Sirmione, Italien (90587) = 1795 km

Toombeek, Belgien (91840) -> Tyskland -> Klarup, Danmark (92944) = 1104 km (gennemsnitshastighed 113 km/t)