Versioner sammenlignet

Nøgle

  • Linjen blev tilføjet.
  • Denne linje blev fjernet.
  • Formatering blev ændret.

Indholdsfortegnelse

Opgradering af ZenseHome blev besluttet efter de annoncerede MQTT support - så jeg kunne binde det sammen med Home Assistant. En stor del af installationen af pærer og lamper er idag Philips Hue, men mange er jo bundet til loftudtag der er ZenseHome, så når familien slukkede på kontakterne røg Hue ideen ligesom.

Advarsel
iconfalse

Jeg tænker en del over at det her er en oneway street - der er ingen muligheder for at komme tilbage på den gamle boks, når først firmware i tryk og kontakter etc er opgraderet.

Fordelen ved den amle boks var at den kunne flyttes i huset, den nye sidder i tavlen, så den kan man ikke lige flytte. Så mister man en kontakt eller tryk skal man sikkert pille strømmen fra den - der er så to mulighder - sluk for gruppen og mist strøm til alt - eller pil enhenden ud og fjern 220V; den sidste ønsker jeg bestemt ikke...

...


Søndag 09-02-2021

Blev blev systemet bestilt online, med en elektriker installation for at sikre at jeg ikke havnede mellem 2 hænder ang. den fysiske installation.Den


Onsdag 12-02-2021

Havde havde jeg info om at pakken var på vej, men intet hørt fra en elektriker.Den

Jeg rykkede derfor support og fik svar at de ville sørge for at han ringede.


Tirsdag 16-02-2021

Kontaktede kontaktede Lindholm El mig og bad mig sende billeder af vores teknik skab, og den 16-01-2021 om aftenen kom der info om installation den næste dag.


Onsdag 17-02-2021

Lindholm El kom som planlagt den 17-20-201 om og installerede, spurgte min om min fasekobler skulle fjernes - hvortil jeg svarede at der var en grund til jeg havde bestilt gennem ZenseHome, og efter at have givet ham nummeret på ZenseHome og han havde talt med den blev den frakoblet.

...

Og at jeg kan sende filen til ZenseHome Support der vil ligge den ind, så det gør jeg, og opgiver mere den dag.Om formiddagen den


Torsdag 18-02-2021

Om formiddagen har ZenseHome fint lagt min ZNS fil ind, og App'en ser stort set sådan ud:

...

Det er opdateret ca 10 enheder da jeg går i seng.Den


Fredag 19-02-201

Skriver 2021 skriver jeg til ZenseHome ang. reboot og de svarer at de ser på det, men måske ikke løser det idag. Hurtigt svar og helt fair.

...

Fredag aften den 19-02-2021 har jeg ialt fået opdateret 25 enheder af 65.


Lørdag 20-02-2021

ZenseHome boksen døde vist igår delvis - man kan sætte Firmware updates i kø, men der sker intet. Man kan også fjerne dem, og alt under status er grønt for box og OS.

Jeg kiggede på boksen ude i teknikskabet, der er ikke en reset knap jeg lige kan nå, og jeg er ikke meget for at pille skjoldet af.

Well... Der blev skrevet til ZenseHome Support