Sidehistorik
...
Model | Ford Mondeo Mk4.5 | Udstyrsmodel | Titanium | |
Årgang | 2012 | Nypris | 512.000 kr (Vejledende) | |
Ekstra udstyr | Pioneer Navigation | Rustbeskyttet karrosseri type | Galvaniseret | |
Årgang | 2012 | Brændstofstank kapacitet | 70 liter | |
Motorvolumen | 2,0 liter - 4 cyl. | Samlingsland | Genk, Belgien | |
Hestekræfter / Max moment | 163 / 340 | Total længde | 4.837 mm | |
Brændstof | Diesel | Total bredde | 1.886 mm | |
Gearkasse | Powershift (6 trins) | Total højde | 1.512 mm | |
Karrosseri-type | Stationcar | Frihøjde | 112 mm | |
Farve | Frozen White | Akselafstand | 2.850 mm | |
Bagage-volume, min. | 554 liter | Sporvidde for | 1.579 mm | |
Bagage volume bagsædet ned, til loft | 1.740 liter | Sporvidde bag | 1.595 mm | |
Topfart (testet på Tysk Autobahn ) | 220 km/t fuld læsset | Køreklar vægt (egenvægt) | 1.575 Kg |
Anmeldelser:
http://www.motorsiden.dk/Biltest/Ford%20Mondeo%20Stationcar%20test.htm
http://www.bilbasen.dk/nyheder/foerste-test-2011-ford-mondeo_ID28447.htm
Udvid | ||
---|---|---|
| ||
Ford-designerne har finpudset deres Kinetic-design, og den velkørende familiecontainer S-Max viste allerede i foråret, hvad det går ud på. Men når man ser den nye model dybt i øjnene, er forskellen alligevel større mellem den originale og den faceliftede Mondeo i forhold til de tilsvarende S-Max modeller. At en faceliftet bil skal have nye forlygter giver sig selv, men også motorklappen er ændret (for at yde bedre beskyttelse ved personpåkørsel), ligesom den forreste kofanger med den trapez-formede grill adskiller sig fra den nuværende models. Og medmindre du nøjes med standardmodellen Trend, følger der nye LED-kørelygter med i købet; ellers må du op med 3.000 kr. for dioderne. Personlig er jeg glad for, at dele af midterkonsollen er udskiftet. Nu er plastikken omkring radioen ikke kun moderigtig matsort, kvaliteten er bedre, end jeg har set hos Ford i mange år. Der bliver igen spenderet. Alligevel kommer den nye Mondeo-årgang på gaden med minimale prisjusteringer på 700 kr. til små 3.000 kr.
Ny 200-hestes turbobenziner Den nye Mondeo triller yderst komfortabelt og er meget støjsvag på motorvejen. Over 240 km/t klares ubesværet og med en ro som på et plejehjem. På landevejen er der godt greb i de trækkende forhjul, og styretøjet er fortsat dejlig præcist med en rigtig god vægtning i rattet. Så køreegenskaberne er stadigvæk Mondeos paradedisciplin. James Bond-teknik er her også: Nye sidespejle opdager biler i den blinde vinkel og vibrationer i rattet gør opmærksom på, hvis man forlader sit spor. Og en kaffekop viser, når tiden er inde til pause. |
Bilekspressen stor-test af firmabiler. Ford Mondeo vinder over VW Passat, Peugeot 508 og Mazda 6.
http://autoaficionado.dk/test-ford-mondeo-2-0-ecoboost/
Andet
Forum link http://www.ford-mondeo.dk/phpBB3/viewforum.php?f=7