Du ser en gammel version af denne side. Se den nuværende version.

Sammenlign med nuværende Vis sidehistorik

« Forrige Version 13 Næste »

Når man arbejder i en service organisation med IT - som jeg gør som IT Service Manager hos Netic, har man en interesse i at følge de standarder der sættes på dagsordenen.

Hos Netic "bekender" vi os primært til ITIL med en meget pragmatisk tilgang - ud fra en device om at vores ITIL implementeringer aldrig skal være for ITIL skyld, men fordi der er bennefit - først og fremmest for kunden (som vi leverer en service til) - derefter for Netic .

 

Som IT Service Manager plejer jeg en del "hellige køer" som jeg ser som en del af essensen i at lave god drift, nemmerlige:

5S princippet 

De 5 S'er plejer jeg lidt sporadisk og formanende, specielt når nogle ikke standardiserer eller praktiserer 

Se mere på 5S Kirken

Log og dokumenter 

Flest mulige sager (med fornuft) skal logges i det relevante sagsstyringsystem, erfaringer viser (desværre) at går der politik i tingene kan der efterfølgende komme et "blame game" og så er det vigtigt at have udmeldinger og tidslinier på plads.

Cookbook

Et kogebogsprincip for Changes og for at lave SOP'er (Standard Operational Procedures)

Se mere på Cookbook - Kogebogsprincippet for Changes og SOPs

En par eksempler på Cookbooks kan ses på JIRA Install Cookbook og Confluence Install Cookbook

 

 

  • Ingen etiketter