Versioner sammenlignet

Nøgle

• Linjen blev tilføjet.
  • Denne linje blev fjernet.
  • Formatering blev ændret.

...

Vi ankom til vores Etap hotel (også samme hotel som for 2 år siden, ved Garching bei München) kl. ca. 20, tidligere end sidste gang (denne gang var vi også kørt en time tidligere og skulle ikke proviantere hos Fleggaard, det havde Connie og Carsten klaret under deres sidste tur til Belgien). Til vores store fornøjelse var Etap hotellet blevet istandsat siden sidst, og efter at have checket ind og lige kommet lidt til rette, tog vi skåt over gaden for at indtage den velfortjente schnitzel jeg (vi) bestemt havde set fem til.

Ved Etap Hotellet

Stoffer på Etap

Forventet lækker mad

Burger til Toke...

Lørdag

Mødes vi til morgenmad kl 08:30 og kørte kl. ca 9:10 - det var en skidt start med en stor kø forbi Munchen, det tog over 1 time til komme gennem - øv. Næste stop var den store Shelltank lige før Brennerpasset, Europabrücke - som altid var den et stort kaos af biler, biler med campingvogne og store lastbiler der skulle op gennem alle rækkerne for at tanke; her kunne man jo lige overveje at forbyde lastbiler eller lignende!! Vi valgt en lidt tidlig frokost (McDonald igen, jeg fik en fantastisk wrap og "glemte" Anette's hamburger...). Og afsted igen, gennem Brennerpasset - Mitsubishien havde det bestemt hårdt i alperne opad en gang imellem, men ellers gik det fint.

...

Om aftenen spiste vi på Garda Village's resturant, pizza/pasta og fik en god gang vin til, eferfølgende var det til Baby disco, sådan skal det jo være.

Bilkø...suk

Smil til fotografen

DS 4 Ever...

Vi har chauffør, han kører trillebør

Stau (kø)!!

Anette

Carstenskal det jo være.

Søndag

Stod Anette og jeg op ved 9-tiden, man mister helt fornemmelsen for tid når man sover med skodder. Connie og Carsten havde været ude at løbe siden 08:30 så det passede fint med morgenmad efterfølgende.

...

Om aftenen grillede vi pølser på Connie og Carstens lille grill og fik en fremragende tomat-salat som Connie havde lavet.

Ved Garda Søen, nogle bader

Connie og Carsten

Close Up!

Solnedgang over søen

Der svedes ved søen

Av mine ben!!

Der vaskes op i hånden

Mandag

Var Anette's ben ikke helt friske endnu, så Normann og Carsten valgte at tage til til Sant'Agata Bolognese, for at se Lamborghini museet, det var noget helt andet end Ferrari's museum der var stort og fuld af folk og med et par specieltbutikker rundt om. Lamborghini's var noget helt andet, der var ingen folk der da vi ankom - kun en vagt, på internettet stod der der var åbent fra 13:30 til 16:00, vagten foran fabrikken sagde det ville åbne fra kl "ca 13:45, eller 14" og på skiltet foran museet stod der så åbent fra 14:30 til 16:00 - Go figure...Italians... Men vi fandt et sted at få en sandwich og da vi kom tilbage til fabrikken ca. 13:50 var der åbent. Som skrevet var museet ikke så stort, men sikke fede biler - og stykantallet de var produceret ind er jo minimalt, ikke underligt at de koster en formue!!
Specielt Gallardo Reventón og special politi-bilen var for fede! Se alle billederne fra [Lamborghini Museet]

...

Efter at have været på market vendte vi næsen hjemad, med et stop i italmarket for at handle vand og aftensmad, vi fik købt ind til en lækker salat og 4 store bøffer. Dem grillede vi om aftenen og drak en god gang rødvin til (til 1,69 Euro pr. liter). Sidst på aftenen gik Normann og Carsten over og så 2. halvleg af fodbolden mellem Spanien og Portugal, vi var dog lettere besofne og måtte købe en stor øl for at sidde og se bolden, så detaljerne i kampen står lidt uklart. Efter kampen gik vi tilbage til hytten og drak lidt mere rødvin og fik resten af den varme øl med flødeskum, - pludselig ringede mobiltelefonen, det var Torben (mors kæreste) der lige ville hilse på, han var kun ca. 20 km fra Sirmione, vildt hyggeligt, og lidt ærgeligt at han ikke lige kunne komme til kaffe. Derefter gik der ikke såååååå lang tid før alle var putteklare, vi kunne dog lidt høre at Carsten ikke rigtigt kunne klare mosten(advarsel) gennem de meget tynde vægge.

Desenzano havn

På marked i Desenzano

Stegt kylling?

Stoffer spiser

Aftenhygge

Aftensmadkunne klare mosten(advarsel) gennem de meget tynde vægge.

Onsdag

Havde vi bestemt vi skulle til Malcesine for at køre med kabelbane op på bjerget (bjergkæden) Monte Baldo, det startede med at vi kl ca. 10 kørte langs Gardasøen nordpå, en vildt hyggelig men også pænt lang tur, da der er mellem 30 og 70 km/t hele vejen, masser af trafik og en del snæve gader. Undervejs måtte jeg love Anette at køre ind i George Clooney hvis vi så ham (han har dog hus ved Como søen lidt nord på), men vi fik nu ikke set ham (smil) Men vi så en masse hoteller, campingspladser, biler, gale mennesker på scootere (dem skal man tage højde for i trafikken hernede) og efter ca 1-1 1/2 time var vi fremme ved kabelbanen.

...

Efter at have vandret rundt på toppen i en times tid tog vi turen ned af igen, Stoffer havde på intet tidspunkt været bange eller noget, faktisk syntes han det var rigtigt fedt når gondolen passerede et tårn på vej ned, og det hele hoppede, så man lige mistede gulvfornemmelsen under sig et øjeblik; - han så frem til vi nåede det næste tårn. Da vi kom ned var bilerne brændvarme efter 4 timer i solen, det var en total stegeovn at sætte sig ind i. Alle var trætte og lidt sultne, men Carsten og Connie besluttede sig for at køre til et vinsted for at købe lidt vin - det blev til 54 flasker(advarsel) af fin Amarone vin og en spændene tur på stedet hvor vinen blev produceret. Selv har vi vist ikke brugt for mere at flytte med, så vi tog turen tilbage langs søen og stoppede bare lidt for at købe en luftmadras til at lege i vandet med, lidt vand, frisk mælk, chips og mere rødvin. Da vi kom hjem hoppede Anette og Toke i søen og legede med madressen, og de var så heldige at se en slange i vandet som de forfulgte ind i sivene, hvor den så forsvandt.

Langs Gardasøen

I kabelbanen

På toppen

Toke og Anette på toppen

Connie og Carsten på toppen

Kabelbanen på toppen

På toppen

Stoffer på toppen

En ko der tager sig en lur...i sivene, hvor den så forsvandt.

Vi havde regnet med at spise på Garda Village, hvor der normalt er grill/barbequeue om onsdagen, desværre startede det først næste onsdag, hvorfor vi blev og spiste i resturanten, men Connie og Casrten besøgte en anden resturent hvor vi ikke ville med, da der ikke er noget for ungerne at bestille - og vi ikke syntes den var god sidst vi var der.

...

Vi havde en dejlig dag i Gardaland, vi startede i "det vilde træ" kaldet "Magic House" som Anette og Connie havde fortalt så meget om siden sidste gang - og bob bob - det var da sjovt, men ikke så vildt når man var forberedt. Derefter forsatte vi rundt på diverse forlystelser, vi fik prøvet "I Corsari" et sørøverskib med et kæmpe landskab under, "Mamutten" en hurtig ruchebane og Toke og Normann prøvede de to andre store ruchebaner "Blue Tornado" (Klart den fedeste og hurtigste jeg har prøvet), "Magic Mountain" og den hvor man kører med hovedet nedad 3 gange "Sequoia Adventure". Normann og Antte prøvede den nye 2010 atraktion "Inferis" en horrorlabyrint med levende skuespillere, hvor Anette var så "heldig" at skulle lede an… Det var den eneste atraktion hvor der var en egentlig kø, det tog vel ca 45 minutter i kø, mens alle de andre tog max. 10-15 minutter; i det hele taget var der slet ikke så mange mennesker som for 2 år siden. Aftensmaden blev indtaget på "Covo de Bucanieri": en typisk menu med burger + fritter og cola. Da vi besluttede os for at forlade Gardaland lidt før kl. 22 var vi så heldige at se deres aften optog, herefter kørte Connie og Carsten hjem til hytten, men vi andre lidt blev 1/2 time mere for at prøve et par ting mere med Stoffer. Vi fik også prøvet disse andre attraktioner: "4D Adventure - Himalazon","Ramses Revenge", "Fuga de Atlantide", "Jungle Rapids", "Colorado Boat", "Spongebob 4D" og flere andre..

Magic House i Gardaland

Smil (smil)

Follow the rabbit!

Foran I Cosari

Toke og Normann med hovedet nedad

Overstået

Futtog

Hovedet nedad

Fredag

Gik primært med at hygge os ved poolen og i søen, vi slappede bare af og læste… Omkring kl. 18 kørte Connie, Carsten og Anette mod operaen i Verona arena for at se "Madamme Butterfly", mens Normann, Toke og Stoffer blev hjemme og spiste pizza. Det var spændende at være i Operaen, inden den startede blev der spist på en lille cafe. Operaen var en laaaannngggggtrukken sag (eller rettere en sej død), bogstavelig talt var 2 akt. en lang klagesang ifgl Anette, og trapperne de sad på var brandvarme efter en at have suget sol en hel dag. Operaen varede fra kl. ca. 21 til midnat, så klokken var omkring 00:45 inden de var hjemme, en oplevelse rigere.