Billeder fra turen

Hvad sker der

Amsterdam 2022 Schedule _ TwitchCon.pdf

Fredag 15-07-2022

Vi kørte fra Klarup kl. 05 og hentede Toke inde i Aalborg centrum. Både Toke og Christopher havde gamet hele natten så de kunne sove i bilen et stykke ned gennem Danmark og Tyskland.

Vi passerede Hamburg uden problemer kl. ca. 08:30 og drejede over mod Holland af A1. Da tanken var faretruende tom måtte vi desværre tage en lille afvej til en Shell tank, og tilbage på motorvejen fandt vi kort tid efter en McDonald og et toilet, så vi kunne få "morgenmad" mv.

Ud over dette var turen ret begivenhedsløs , det mest spændende var at RAV4'eren toppede på 198, pga. eletronisk begrænsning. Det gik overraskende nemt, - Google siger 9 timer for turen, vi tog den på ca 8:30 inkl. hentning af Toke og tankning+frokost.

Vel ankommet til Amsterdam kl. 13:30 fandt vi hotellet Hotel V Fizeaustraat der var booket i forvejen, og fik checket ind på det ene værelse da det andet ikke var klart.

Derefter tog vi bilen til RAI, hvor der var bagde udlevering til alle deltagere. Christopher havde allerede advaret om der var kø derovre, han var i kontakt med sine streaming venner, der ventede på os. Herefter forlod Christopher os for at være lidt sammen med dem, mens vi andre 3 stod i en længere slangekø i sommervarmen.

Det gik nu okay hurtigt - Christopher kom tilbage og indenfor ca. 1,5 til 2 timer havde vi fået vores badges og lidt swag (en lille taske og en drikke-flaske).

Herefter tog vi ind til centrum af Amsterdam og fandt et P-hus i Centrum og gik ned i gågaden for at shoppe lidt. Det blev til lidt shopping og en forundring over ting i Amstardam:

• Der er rigtigt mange rygere.
  • Både cannabis og hash kan både købes i butikken i en mænge af variationer
  • Der ryges både cannabis og hash på gaden, der var en kraftig "duft" flere gange.
  • Der er mange cykler i Amsterdam og de cykler fuldstændigt vanvittigt, og cykelhjelme er et ukendt fænomen (nogen har her forsøgt at forklare hvorfor).

Toke fik købt et par Karl Kani sko i en Snipes butik, og Normann en Addidas Cap i samme butik.

Da vi var ved at være sultne fandt vi et lille pizzaria New York Pizza, der lavede rigtigt lækre slices til os (smil)

Herefter kørte vi til hotellet (hvor vi nær aldrig havde fundet ud fra centrum) og fik et værelse mere, så der var et til forældrerne og et til Toke og Christopher.

Lørdag 16-07-2022

Da det var aftalt at Christopher skulle mødes med sine venner kl 09:45 ved RAI, var aftalen at vi mødes til morgenmad kl. 08 i resturanten, der var ikke buffet, men bestilling a la carte fra menu-kortet.

Så vi svælgede i pancakes, eggs benedict, nightly oatmeal (kold havregrød med banan og honning) og andre lækre ting.

Kl. ca. 09:50 havde vi parkeret i RAI og var klar til Twitchcon, igen forlod Christopher os for at være med sine venner. Der var en større kø for at komme ind, og kl 10 blev dørerne åbnet og vi kom ret hurtigt ind.

Herefter gik vi rundt og så på hvad der var i de forskellige haller hvor Expo Hall var den største. Der var flere hardware og spiludvikler udstillere, N64 Super Mario 64 event etc. Vi prøvede at komme til Opening Ceremony, men der var fyldt op.

Efter et par timer kom Christopher tilbage og vi havde egentlig set udstillingerne, så vi gik en tur på området.

Herefter kørte vi tilbage til Hotellet og fik en lækker frokost i resturanten.

Om eftermiddagen kørte Normann, Toke og Anette mod Madame Toussauds vokskabinet, vi havde billetter til 17:15, men blev fanget i et vanvittigt trafikprop i centrum, og var der først omkring kl 17:45.

Madame Toussauds var glimrende, men vi var trods alt igennem på ca. 40 minutter, for en pris på ca 190 kr/person. Lidt pebret...

Vi kørte tilbage til hotellet og spiste aftensmad der, lækre angus burgere med fries.

Søndag 17-07-2022

Søndag tog vi i ARTIS Zoo, efter at have spist morgenmad kl. 8 - igen a la carte, hvor et par nye ting blev prøvet.

Amsterdam Zoo var ganske flot, der var ret mange fugle udstillinger og der var dejligt varmt, vi brugte et par timer på at gå igennem det.

Derefter tog vi igen til centrum for at shoppe lidt og spise frokost på McDonald.

Vi så lidt mere af gågaden og lidt butikker med fjolletobak og andre sjove souvenier sager...

Det blev til et Kappa ur til Toke og et SuperDry bælte til Normann

Herefter kørte vi tilbage til hotellet igen og slappede af.

Senere om aftenen tog vi på Pizzaria Beppe og fik en superlækker pizza alle sammen.

Mandag 19-07-2022

Da vi viste at det blev et lang tur hjem, mødes vi til morgenmad kl. 07 og fik vores a la carte mad (dog mente tjeneren denne gang at der var max. 2 ordrer/retter pr. person)...

Så vi kørte med pakket bil kl. 8 fra Hotellet, og generelt gik turen fint, med vi røg i et par vejarbejder på vej tilbage, stort set uungåeligt i Tyskland...

Der var et lille tisse/tanke stop på vejen.

Kl. ca. 15 ramte vi poetzsch/Otto Duborg for at spise en omgang McDonald og handle lidt ind, og vi kunne allerede her se at der var kø hele vejen til grænsen, både på motorvejen og via landevejen til Padborg.

Så det tog ca 1/2 time at komme igennem til grænsen.

En kort tankning ved Skanderborg Syd.

Hjemme i Klarup kl. 19, hvor vi fik pakket ud og hentet Emma, der var passet hos Linda og Svend Aage.