Læs evt. om vore tidligere ture her: Italien Belgien 2008 eller Italien 2010Italien 2012Italien 2013Italien 2015

Tirsdag 27-06-2017

Vi kørte fra Klarup 05:50 og fra Gug 06:05 mod Obersaufdorf, Tyskland, og første stop var ved Scandinavian Center ved Flensburg - da vi ikke ville overrendes af mennester hos Fleegaard.

Der var lidt kø mod Hamburg, hvor ca 80 km motorvej udvides til 3 spor, samt man overdækker 3,5 km vej der skal føres under Hamburg - men vi slap billgt. Derefter var der et planlagt stop i Bisbingen, som altid - med McDonalds til morgenmad.

Indtil Leipzig var der meget kø og det gik ret langsomt og vi holdt 2 pauser mere inden vi nåede Hotel Lambacher i Oberaudorf kl 19:30

Maden blev indtaget på Alpenrose, og det var et glimrende måltid (smil)

Se alle billeder her

Onsdag 28-06-2017

Vi tog afsted fra Obersaufdorf kl. 10 - dvs. at vi sov længe og det var en nem tur til Garda Village - betalingsvejene i Italien er ret gode, og vi ankom kl 13:50

Vi fik lidt sent adgang til vores Mobilehome, der dog var rigtigt fint, ikke en trist oplevelse som Italien 2015

Til frokost var der Panini og burger og aftensmaden var i Garda Villages restaurant, efterfulgt af det "sædvanlige" Garda Village show, der dog var rykket indendørs pga. ret dårligt vejr.

Torsdag 29-06-2017

Vi startede sent ved poolen og vejret var ikke alt for godt og hen på eftermiddagen "shoppede" vi i Maxi Gross, der byder på alt hjertet begærer indenfor fødevarer - aldrig har jeg set 500 typer af pasta, oliven osv osv.

Hen på aftenen tog vi ind til Sirmione og spiste selvfølgelig på La Roccia, intet nyt der (smil)

Fredag 30-06-2017

Fredag startede igen ved poolen og vejret var bestemt bedre - dvs. vamere - og efter frokost kørte vi til et Outlet udenfor Dezensano, hvor der blev shoppe en del Addidas, Puma m.v. - bla. neglelak til 1 EUR/stk.

Aftensmaden blev indkøbt i Italmarkt - røde bøffer med pasta og salat, grillet nede ved Connie og Carstens hytte på Cobb'en. Der var godt med vin og drikkelse (tommel op)

Lørdag 01-07-2017

Stod vi meget sent op og gik i poolen og solbadede og dagen var bare ren afslapning for alle, vi lavede let mad efter at Toke og Normann havde handlet ind i Maxi Gros igen.

Anette og Normann gik også en dejligt lang tur langs søen.

Søndag 02-07-2017

Sov vi længe igen og om eftermiddagen lejede vi cykelbåde på søen hos en emsig strandmand der lige "blokkede" os for 4 EUR extra, men det var skide sjovt at være på søen og svømme - vandet var på mange måder meget lækrere og varmere end poolen.

Aftensmaden blev besluttet meget sent - hvor de fleste butikker var lukket - men Maxi Gros havde da nogle hamburger bøffer der kunne grilles

Vi sluttede med fælles hygge udenfor vore Mobilehome.

Mandag 03-07-2017

Tog vi i Garda Land kl 14 efter at have pool'et lidt - vejret blev bedre og bedre. Desværre havde vi glemt billetterne til Garda Land, det kostede lige 45 minutter retur efter dem (ked af det) Men ellers var det en god dag i Garda Land for alle, vi fik prøvet de store rutchebaner og de andre forlystelser, og fik endda Connie med op i både Oblivion og Blue Tornado.

Vi tog hjem kl ca 21:45 - så det var egentlig lidt kort tid vi tilbragte der.

Tirsdag 04-07-2017

Stod vi tidligt op og kørte kl 10 (Toke var ikke helt tilfreds) for at komme på marked i Desenzano - det er jo traditionen. Efter marked var det hjem til en lur, frokost og resten af dagen forgik ved poolen - aftensmaden blev indtaget ved en restaurant på Marinaen.

Onsdag 05-07-2017

Stod vi igen sent op - det er jo ferie - og gik til poolen. Resten af dagen sumpede og læste vi bare og nød varmen.

Kl 19:30 kørte vi til Medieval Times, det var et sjovt show med mad - omend starten var meget, meget larmende, da det er tradition at alle slår metal tallerkener og suppe-kopper mod hinanden.

Torsdag 06-07-2017

Kørte Normann og Anette til kirken Madonna Della Corona (anbefalet af vores bankdame Gitte) for at se kirken, der ligger for enden af en lang trappe på kanten af en klippe - det er en fantastisk sted og en fantastisk bygning. Turen derned og op igen er på mindst 373 trin, men man kan vælge længere trapper på op til ca 1400 trin.

Kl 17:30 kærte vi til udendørs gokart og racede lidt rundt, det var ret fedt og en stor bane - samt de havde en gokart med 2 sæder, så Christopher kunne være med.

Aftensmaden blev indtaget på restauranten Tavola Calda La Rotonda ikke langt fra Garda Village. Resten af aftenen gik med 2 intense spil Partners ved Connie og Carstens hytte - med rigeligt vin osv.

Fredag 07-07-2017

Var vi nok mest klare til bare at komme hjem - men vi tog en tog til Verona for at shoppe lidt, men interessen var der bare ikke, så vi splittede fra Connie og Carsten og tog hjem igen.

Vi fladede ud ved poolen en sidste gang og spiste Pizza på terassen ved Connie og Carstens hytte.

Lørdag 08-07-2017

Kørte vi fra Garda Village kl 06:00 og satte kursen mod Europabrucke for en god gang McDonalds morgenmad, frokosten indtog vi igen på McDonalds og forsatte hjemaf. Det var en lang, lang tur med masse af kø og vejarbejde gennem Tyskland, men vi kom da lang om længe til Klarup 22:25