Igår fredag morges - efter at have sendt ungerne i skole, tog Anette og jeg Mondeoen og satte næsen mod Tyskland: både for at hygge, shoppe og handle ind til Anettes forældres guldbryllup, Tokes kommende konfirmation 18 Maj 2014 og bare til os selv.

Vi startede med at at køre sydpå, tog en lille tisse (og snask pause) ca. 50 km før grænsen, hvorefter vi forsatte mod Flensburg. Da vi havde booket en overnatning på Hotel Am Nordkreuz ville vi shoppe lidt "nødvendigheder" i form af Pesi, Cocio og lidt slik til hotellet, istedet for at købe det lokalt. Så vi stoppede først i Scandinavian Park, som vi havde hørt skulle være ret billigt - men det var det nu ikke, priser på det fleste ting lå noget over f.eks Fleggard syntes vi; så det blev bare til enkeltheder.

Efter Scandinavian Park forsatte vi til Flensburg og parkerede i udkanten af centrum, for lige at se de små butikker og gyder i "Rote Strasse" inden vi ramte "Holm" - gågaden i centrum, som vi efterhånden kender ret godt.

Vi kom denne gang fra den anden side og startede med at gå gennem Flensburg Gallerie, hvor der blandt andet er en Saturn, sådan en tysk Elgigant med alt godt til manden (smil) Her fik jeg en 32 GB memory kort til Samsung'en og vi fandt Oral-B tandbørste hoveder noget billigere end ved grænsen.

Herefter var det bare shoppe og hygge, samt frokost på Tarverna Santorini - vi skulle dog have taget på Den Gyldne Lilje igen, men det var en lorteregnvejr...maden var da også ok, men udvalget mindre.

Efter shopping - bl.a. i Karstadt hvor Anette fik bukser til konfirmationen, var det tilbage gennem regnen til bilen og en fin tur gennem Flensburg til Hotellet.

Hotellet er relativt spartansk (man får hvad man betaler for (smil) ) og alligevel hyggeligt med fin betjening - så vi hyggede på værelset resten af eftermiddagen og fortærede en del af det i Scandinavian Park indkøbte.

Ved 19 tiden var vi sultne, så vi scannede lige nettet for resturanter i nærheden, så vi evt ikke skulle køre efter manden - der var en fin græsk resturant med gode anmeldelser kun 650 meter væk. Da vi nåede den græske resturant by foot, var der desværre propfuldt, så vi valgte at gå tilbage til hotellet for at køre til Flensburg.

Da vi nåede hotellet skimmede vi lige deres menukort - simpelt og egenligt kedeligt - men vi ville gerne være fri for at køre, så vi satte os ind - vi var de eneste i resturanten og fik bestilt en rumpsteak til Normann og kalkunsteak til Anette.

Det var en positiv overraskelse, superlækker mad, god vin samt iskold isvand, lækkert !!

Et par gange forsøgte vi med delvis resultat at kommunikere med "poderne" derhjemme med små SMS stile med forklaringer, ting de skulle huske osv - enten blev de knapt besvaret eller højest med "ja ja" og lignende...Klart generede at man bliver forstyrret under gaming.

Efter maden tog vi bare op på værelset igen og hyggede og så resten af X-Factor på en snefyldt skærm hvor DR1 kunne anes, alle de andre kanaler var jo tyske med tysk synkronisering.

Lørdag stod vi op ved 9 tiden og fik morgenmad på hotellet - her er det typisk man ser at man får hvad man betaler for: en udemærket- men udvalgsmæssigt meget begrænset morgenmad.

Efter morgenmaden kørte vi direkte til gpris.dk for udlevering af vores varer (se listen på Tysklandsshopping ) det var bare superservice, direkte ind varerne stod klar til pålæsning af en flinker fyr - top service, dem kan vi klart anbefale.

Derefter til Fakta for at hente 3 x 1 KG Haribo matadormix og resten af varerne vi manglede, bl.a. 3 x 24 Mokai'er (gpris.dk havde kun Sommersby) og mere slik (tsk, tsk). Bilen var så vildt læsset, men der var også varer for næsten 5K - godt at ungerne ikke var med !!!!!!

Efter Fakta gik turen nordpå med raske (men ikke for raske skridt), og vi landende kl ca 13:30 i Aalborg, hvor ungerne begejstert kom os i møde (nå vej, de var ved deres pc'ere og køkkenet flød...) men de og hunden var da i live (tunge)

Rigtig dejlig tur med masser af kæreste hygge og snak (smil)